nicolas leroy

Quelques changements sur Windows Live Product Search

September 08, 2006

Windows Live Product Search s’est enrichi de quelques nouveautés, parmi lesquelles des résultats présentés sous forme de grille, et une preview originale sous forme de roll-over (déjà vue sur Windows Live Shopping):

New grid-based default view: We received feedback from users about the number of items visible on the screen at one time. After doing some usability testing we have decided to provide a grid view of results by default. Doing so makes more items visible than the previous default of list view. You can of course switch to the list view by moving the slide bar (next to the sort by filter) to the middle position.

Enhanced preview: While the grid view allows you to see more products, enhanced preview allows you to see more information about each individual product. See a larger image and description of the product by simply hovering the mouse pointer over a product picture.

Au-delà des aspects cosmétiques, le blog officiel précise que les algorithmes de crawl et d’extraction ont été améliorés.

Je suis surpris de constater que les résultats retournés par Windows Live Product Search et Windows Live Shopping restent très différents. Je suppose que Product Search tire exclusivement ses résultats du crawling de sites, alors que Shopping s’appuie sur des listings fournis par les marchands. Néanmoins, je trouve cette situation confuse pour l’utilisateur final. J’attends avec impatience de voir quelles passerelles MS va mettre en place entre ses deux services.